Telefon  +48 784 403 285

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jakie odżywki najlepiej zażywać przed treningiem?

Spożywanie odżywek stanowi nieodłączny składnik diety każdego sportowca, są one bowiem bogate w dwie podstawowe substancje, niezbędne podczas treningów: w białka i w aminokwasy. Te ostatnie są źródłem energii i przyczyniają się do prawidłowego wzrostu tkanek oraz komórek. Spożywane przed treningiem pozwolą lepiej spalić tłuszcze i węglowodany. Sprawdź, które odżywki wybierać, aby budować formę.


Czego szukać w odżywkach?

Wybierając odżywki, sprawdzaj przede wszystkim ich skład. Jeśli znajdziesz w nich histydynę, oznacza to, że będą one stymulowały wzrost masy mięśniowej. Leucyna skutecznie zregeneruje z kolei mięśnie oraz kości, a także ureguluje poziom cukru we krwi. Jeśli ćwiczysz, aby schudnąć, a utrata tkanki tłuszczowej jest jednym z głównych celów, jaki chcesz osiągnąć w trakcie treningów, szukaj odżywek bogatych w leucynę, która przyspiesza metabolizm. Jej pochodną jest, izoleucyna, przyspieszająca regenerację po urazach sportowych i dodająca energii.

W czasie treningu równie ważne co ćwiczenia fizyczne są maksymalne skoncentrowanie uwagi na wykonywanych zadaniach. Jeśli przed treningiem dopada cię stres i napięcie nerwowe, miej pod ręką odżywkę, która w swoim skaldzie posiadać będzie tryptofan. Pomoże ci on maksymalnie się skupić i zmniejszy nadpobudliwość. Bogaty wyborów odżywek dla sportowców, przygotowywanych na bazie aminokwasów i białek, znajdziesz w naszej ofercie.


Jakie inne aminokwasy są ważne w diecie sportowców?

Intensywne uprawianie sportu związane jest z ryzykiem kontuzji, dlatego warto zaopatrzyć się również w odżywki z alaniną, która wspiera odporność. Arginina przyspieszy gojenie się ran, a cysteina poprawi kondycję organizmu. Odżywki z cysteiną warto spożywać przed samym treningiem, aby organizm w trakcie ćwiczeń pracował wydajniej, oraz po nim, by go wzmocnić. Innym aminokwasem, który pomoże w zwalczaniu zmęczenia, jest tyrozyna. W trakcie uprawiania sportu ogromne znaczenie ma także odpowiednio dobrana dieta. Aby wspomóc funkcjonowanie jelit oraz całego układu pokarmowego, regularnie spożywaj odżywki bogate w glutaminę.

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.