Telefon  +48 784 403 285

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Blog

Osoby zawodowo uprawiające sport muszą przykładać szczególną uwagę do sposobu odżywiania. Ich organizm przystosowany do wysiłku wymaga większego zapotrzebowania na określone składniki odżywcze takie jak np. białko. Nie zawsze jednak w pożywieniu da się dostarczyć organizmowi ich wystarczające ilości. W diecie sportowców zatem oprócz dobrze zbilansowanych posiłków znaczenie ma również suplementacja. Doskonałym sposobem na uzupełnienie brakujących składników odżywczych oraz np. przyspieszenie wzrostu masy mięśniowej jest stosowanie odżywek dla sportowców. Niestety przez lata w świadomości społeczeństwa utarło się wiele nieznajdujących uzasadnienia mitów. Warto je poznać, by wyeliminować niepotrzebne obawy przed ich spożywaniem i rozwiać wątpliwości dotyczące ich działania.

Wbrew pozorom odpowiednia suplementacja witamin nie dotyczy wyłącznie osób regularnie uprawiających sport. Te organiczne związki chemiczne są naturalne i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego człowieka. Odpowiednia suplementacja witamin może znacznie wpłynąć na jakość naszego życia: podniesie odporność, doda energii, poprawi wygląd cery. Duże niedobory poszczególnych witamin w organizmie mogą natomiast skutkować poważnymi chorobami, spadkiem sił witalnych, pogorszeniem wzroku czy nawracającymi zapaleniami skóry. Warto więc szybko reagować na sygnały, jakie wysyła nam własne ciało i nadrobić wszelkie deficyty.

Suplementacja kreatyną może skutkować znacznym wzrostem masy mięśniowej – dotyczy to zarówno amatorów, jak i profesjonalnych sportowców. Stosowanie wysokiej jakości kreatyny może także poprawić siłę, moc i wydajność ćwiczeń o wysokiej intensywności.

Mówi się, że nasze pokolenie ze względu na szybkość życia i coraz bardziej siedzący jego tryb jest wręcz skazane na suplementację. Bez względu na to czy jest to prawdą, czy nie, suplementacja jest jak najbardziej wskazana. Coraz częściej suplementacja pojawia się także w kontekście odchudzania. Spróbujmy zatem to usystematyzować i zastanówmy się, czym w ogóle jest suplementacja i jakie rodzaje suplementów wspomagających odchudzanie mamy do wyboru.

Spożywanie odżywek stanowi nieodłączny składnik diety każdego sportowca, są one bowiem bogate w dwie podstawowe substancje, niezbędne podczas treningów: w białka i w aminokwasy. Te ostatnie są źródłem energii i przyczyniają się do prawidłowego wzrostu tkanek oraz komórek. Spożywane przed treningiem pozwolą lepiej spalić tłuszcze i węglowodany. Sprawdź, które odżywki wybierać, aby budować formę.

Uprawianie sportu związane jest z dużo większym zapotrzebowaniem na energię, a także na niektóre substancje odżywcze, witaminy i minerały. Dlatego też prawidłowa dieta jest niezwykle ważna w przypadku sportowców, jednak nie jest ona w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb organizmu, narażonego na długotrwały i intensywny wysiłek fizyczny. Z pomocą przychodzą suplementy diety dla sportowców, czyli środki spożywcze, będące skoncentrowanym źródłem witamin oraz składników mineralnych. Wspomagają budowanie sportowej formy i utrzymują organizm w równowadze, dostarczając potrzebne mu substancje. Sprawdź, jakie suplementy są niezbędne w diecie każdego sportowca.

Na kondycję i formę sportową wpływ mają nie tylko regularność oraz intensywność treningów, lecz również zdrowa i zbilansowana dieta. To dzięki niej zachowasz sportową formę, wzmocnisz organizm, poprawisz kondycję oraz uzupełnisz wypocone w czasie treningu minerały. Sprawdź w naszym wpisie, jak dieta wpływa na kondycję i formę sportową.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.